Zijn je arbeidsovereenkomsten nog up to date?

 In Blogs, Salaris/HRM

Een goede arbeidsovereenkomst voorkomt problemen in de toekomst bij arbeidsconflicten en geeft een werknemer zekerheid over zijn afspraken met de werkgever.

Het is dan ook belangrijk dat de overeenkomst nog steeds voldoet aan de huidige wetgeving, wanneer je een nieuwe overeenkomst met je werknemers sluit. Het is dan ook verstandig een arbeidsovereenkomst schriftelijk vast te leggen. Dan staan een aantal rechten en plichten voor jou en jouw werknemers vast.

Wat zijn de meest voorkomende arbeidsovereenkomsten?
– Arbeidsovereenkomst onbepaalde tijd
– Arbeidsovereenkomst bepaalde tijd
– Voorovereenkomst
– Oproepovereenkomst (nul-uren)
– Min-max contract

Per overeenkomst moet beoordeeld worden wat wel en wat niet mogelijk is. Kan je nog een proeftijd opnemen, mag je een concurrentiebeding opnemen en wanneer eindigt de overeenkomst? Zomaar een paar zaken die per contract kunnen verschillen.

Laat daarom je arbeidsovereenkomsten vooraf screenen of vraag je salarisadviseur om een nieuwe arbeidsovereenkomst voor je op te stellen!

E. salarissen@accountanders.nl
T. 085 – 760 8500

 

Mis geen slimme tips meer!

Volg onze LinkedIn pagina of meld je hieronder aan voor de digitale nieuwsbrief!


    Lees meer tips in de laatste blogs:

    Recent Posts
    Kennismaken?

      Vul hieronder je gegevens om een kopje koffie in te plannen of ga naar onze contactpagina.