Personeelshandboek

 In Blogs, Salaris/HRM

Alle afspraken en regelingen binnen uw bedrijf overzichtelijk in één document toegankelijk voor al uw werknemers?
Het gebruik van een personeelshandboek / personeelsreglement kan veel vragen en onduidelijkheid wegnemen bij uw medewerkers. Het zorgt voor helderheid waar het gaat om wederzijdse verplichtingen en verwachtingen.
Wel zo prettig.
Afspraken inzake bijvoorbeeld gedragsregels, vakantie, verzuim en scholing worden hier (naast de afspraken uit de individuele arbeidsovereenkomst) centraal geregeld zodat u niet op een later moment verzeild raakt in misverstanden, lastige discussies of misschien wel (kostbare) juridische procedures.

Het opstellen van een handboek / reglement voor uw bedrijf behoort zorgvuldig te gebeuren waarbij oog dient te zijn voor de geldende wet- en regelgeving.
Of uw bedrijf nu valt onder de werkingssfeer van een cao of juist niet, wij dragen zorg voor een professioneel opgezet handboek.

Maakt u gebruik van reglementen, protocollen of andere voorschriften? Dan kunnen deze vaak ook opgenomen worden in het handboek zodat er geen onnodige documentatie ontstaat.

Mis geen slimme tips meer!

Volg onze LinkedIn pagina of meld je hieronder aan voor de digitale nieuwsbrief!


    Lees meer tips in de laatste blogs:

    Recent Posts
    Kennismaken?

      Vul hieronder je gegevens om een kopje koffie in te plannen of ga naar onze contactpagina.